Změna přístupu do zákaznické samoobsluhy mýta

Od července se změní přihlašování českých dopravců do zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného (dále také jen “SEM”).

Vstup do zákaznické samoobsluhy SEM bude od 1. 7. 2020, na základě zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci, umožněn jen již výhradně s bezpečnostními identifikačními prostředky přes portál www.eidentita.cz. Změna se týká jen českých dopravců, kteří používají internetovou zákaznickou samoobsluhu SEM. Smyslem změny je zvýšení zabezpečení při přihlašování všech českých provozovatelů motorových vozidel do zákaznické samoobsluhy SEM.

Možnosti přihlášení od 1. 7. 2020:

eObčankou s čipem vydanou po 1.7.2020

– prostřednictvím založeného účtu u Národního bodu pro identifikaci a autentizaci

čipovou kartou Starcos společnosti První certifikační autorita, a.s.

Jak zprovoznit nový systém přihlášení do zákaznické samoobsluhy SEM:

  1. Potřebujete znát své přihlašovací údaje do mýtné samoobsluhy. Tyto údaje naleznete buď v e-mailu, který vám byl odeslán při registraci do SEM, nebo o ně můžete požádat na e-mailu: info@mytocz.eu nebo na zákaznické lince: +420 243 243 243.
  1. Musíte disponovat jedním z aktivovaných prostředků elektronické identifikace, tj.:
    a) eObčankou: Používání eObčanky pro identifikaci uživatele vyžaduje instalaci potřebného software do PC nebo mobilního telefonu a připojení hardwarové čtečky čipu v občanském průkazu. Více informací naleznete na: https://info.eidentita.cz/eop/.
    b) uživatelským účtem portálu eidentita.cz: Zřízení účtu na portálu zabere cca 2-5 minuty času (více na: https://info.eidentita.cz/ups/UpsVznik.aspx). Po registraci účtu musíte ještě daný účet na portálu eidentita.cz aktivovat, a to buď prostřednictvím eObčanky, přihlášením k datové schránce fyzické osoby (uživatel přihlašující do zákaznické samoobsluhy SEM musí mít zřizenou a aktivní datovou schránku fyzické osoby), nebo osobně na všech pobočkách Czech POINT (seznam všech poboček Czech POINT, viz: https://www.czechpoint.cz/public/verejnost/co-jak-kde/). Více informací naleznete na https://info.eidentita.cz/ups/.
    c) čipovou kartou Starcos společnosti První certifikační autorita, a.s.: Používání čipové karty vyžaduje mimo vlastnictví karty také čtečku čipových karet a nainstalovaný ovládací software SecureStore. Více informací naleznete na https://www.ica.cz/kvalifikovany-system-elektronicke-identifikace.
  2. Aktivace přihlášení prostředkem elektronické idetifikace v zákaznické samoobsluze SEM

Účet v zákaznické samoobsluze SEM musíte propojit s prostředkem elektronické identifikace. Propojení můžete jednoduše provést ihned při první registraci do zákaznické samoobsluhy, kdy jste k tomu automaticky vyzván/a, nebo kdykoli poté  v sekci „osobní nastavení“ (po přihlášení do zákaznické samoobsluhy kliknutím na odkaz “nastavení” v pravém horním roku aplikace a následně kliknutím na modré tlačítko “nastavit přihlášení přes identitu”). V dalším kroku budete přesměrováni na portál eidentita.cz a musíte provést přihlášení přes vybraný prostředek identifikace. Tím se aktivuje přihlášení přes eidentitu a budete přesměrováni zpět do zákaznické samoobsluhy SEM.

Změna přístupu do zákaznické samoobsluhy mýta – leták