Zvládnuté cizí jazyky ve firmě znamenají větší šance na zahraničních trzích

Původem ostravská firma Slůně – Svět jazyků, člen Krajské hospodářské komory MSK,  funguje už více než dvacet let. Za tu dobu rozšířila nejen své působiště do dalších tří největších měst v České republice, ale i portfolio nabízených služeb. Kromě komplexní jazykové péče zejména v podobě vzdělávacích kurzů, překladů a tlumočení nyní nabízí i kurzy zaměřené na rozvoj lidí, měkké dovednosti a komunikaci obecně.

Rozhodnutí směřovat aktivity své firmy tímto směrem vnímá její ředitel a spoluzakladatel Petr Pasek jako přirozené. „Oblast rozvoje lidí a týmů se vzděláním a komunikací přímo souvisí. Vidíme se teď spíše jako Slůně – svět komunikace,“ říká Pasek. Všechny produkty, které společnost nabízí, jsou totiž s oblastí komunikace úzce propojeny. Efektivní komunikace a vzájemné porozumění je pro firmy zásadní, správná komunikace nebo naopak její nedostatek mohou totiž ovlivnit vztahy s obchodními partnery, průběh důležitých jednání či otevírání nových příležitostí, a v konečném důsledku tak mají dopad na celkovou efektivitu společnosti.

S překonáním jazykové bariéry pomohou jazykové kurzy, které Slůně – Svět jazyků nabízí už od samého počátku, v jakémkoliv jazyce a pro klienty všech velikostí, a v rámci „nového normálu“ je samozřejmostí i online forma výuky. Velmi efektivní jsou tzv. crash kurzy, které díky své intenzitě pomohou klientům dosáhnout značných pokroků za poměrně krátkou dobu, což v dnešní hektické době oceňují nejen velké firmy, ale i ambiciózní jednotlivci.

Samozřejmostí jsou i komplexní překladatelské a tlumočnické služby. Zejména tlumočení zaznamenává velký růst – během pandemie třeba mimo jiné Slůně zajišťovalo tlumočení 770 hodin pro významného zahraničního klienta. Objevovala se také zvýšená poptávka po tlumočení na dálku přes platformy Zoom, Google Meet aj.

V oblasti rozvoje lidí a týmů lze jednoznačně zaznamenat trend zvýšeného zájmu o rétorické dovednosti. „Firmy si uvědomují, že správně mluvit znamená více prodat,“ říká Petr Pasek. Ze zlepšení řečnických dovedností bude těžit opravdu každý, Pasek ale kurzy doporučuje zejména firmám, jejichž zaměstnanci vystupují před kamerami a točí např. vlastní videa na sociální sítě.

Oblíbenou „pandemickou novinkou“ je online teambuilding, který firmám pomáhá udržet týmového ducha a firemní kulturu i v době, která celofiremním setkáním naživo moc nepřeje. A klientům, kteří se nebojí výzev nebo se rádi učí více věcí najednou, nabízí Slůně možnost rozvíjet měkké dovednosti i v angličtině nebo v němčině.

 

Kontaktní osoba: 

Ing. Petr Pasek, ředitel, 777 758 631, petr.pasek@slune.cz, www.slune.cz