Mezinárodní konference účastníky provedla online marketingem

Tradiční marketingové metody jsou v dnešní době zbytečně drahé a stále méně efektivní, zatímco význam online marketingu prudce roste. Nejen to si na mezinárodní konferenci s názvem Jak zvládnout digitální marketing u nás i v zahraničí uvědomila více než padesátka podnikatelů Moravskoslezského kraje.

Konference se konala 26. října 2018 v Ostravě v rámci projektu Kontaktní centra česko-slovenské hospodářské spolupráce. Tento projekt, jehož cílem je zvýšení kvality úrovně přeshraniční spolupráce regionálních firem, a jehož součástí je poradenství v Infobodech CZ – SK, představili zástupci Slovenské obchodní a průmyslové komory v Žilině. Infobod CZ – SK, který už funguje v Žilině a ve Zlíně, provozuje ostravská Krajská hospodářská komora Moravskoslezského kraje (KHK MSK) od února letošního roku.

Dalším bodem programu byla prezentace mezinárodní sítě Enterprise Europe Network – poradenství pro podnikatele se zaměřením na Slovensko, kde zástupce KHK MSK představil tuto poradenskou síť zaměřenou na poskytování služeb a informací pro rozvoj inovačního podnikání, jejímž cílem je podpořit malé a střední podniky, zvýšit jejich konkurenceschopnost a pomoct jim využít co nejvíce obchodních příležitostí v EU i mimo ni.

Hlavní téma konference, online marketing v ČR i v zahraničí, se zaměřením na Slovensko, prezentoval lektor Jakub Horáček ze společnosti In creative. Účastníkům radil, jak lépe propagovat své produkty a služby na internetu. Zdůraznil nutnost rychlého načítání webových stránek, stejného obsahu u mobilní a desktopové verze, kvality obsahu a uživatelskou přívětivost nebo důležitou roli sociálních sítí.

Upozornil také, že roste vliv video obsahu, který začíná ovládat internet. „Jedno video vydá za tisíc slov a každý se raději podívá na dvacetisekundové video, než by informaci vyhledával na webu,“ poznamenal Jakub Horáček.

V další části prezentace se lektor zaměřil na analýzu slovenského trhu, lokální specifika slovenských e-shopů a na nástroje, které pomohou kvalifikovaně rozhodnout o exportu, jako Market finger nebo Consumer barometr.