Jak se prosadit ve světě – průvodce pro úspěšné exportéry

Globální trh je příležitostí nabídnout a prodat vaše výrobky a služby za hranice Česka. Říkáte si, to není nic pro nás, náš sektor je složitý, byly by to jen starosti, s tímto nám nikdo nepomůže…? Nebo rozšiřujete exportní a podnikatelské aktivity do zemí, kde jste ještě nepůsobili? Právě vám je určena publikace Jak se prosadit ve světě, kterou připravilo Ministerstvo zahraničních věcí ČR společně s partnery.

Při vstupu na zahraniční trhy, hledání zákazníků nebo ošetřování rizik nabízí MZV ČR a jednotná zahraniční síť ČR, Hospodářská komora ČR a  partneři řadu služeb pro české podniky. Všechny tyto služby pro vás zajišťujeme jednoduše, srozumitelně a navíc přesně ve chvíli, kdy je potřebujete.

Existuje pět vyzkoušených kroků, které vám pomohou k úspěšnému exportu. A v každém z nich vám můžeme pomoci.

1. Kontaktujte svého Krajského exportního specialistu (KES)

Krajský exportní specialista působí v regionu při krajských hospodářských komorách a pomůže Vám na cestě k úspěšnému exportu. Kde najdete svého Krajského exportního specialistu se dozvíte na webu Hospodářské komory ČR.

2. Udělejte si průzkum

Průzkum potenciálu trhu a zákazníků je zásadní –musíte vždy znát specifika trhu a vědět jaké překážky vás na trhu čekají!

3. Plánujte

Ve chvíli, kdy dokončíte svůj průzkum trhu a víte, jaké jsou vaše finanční možnosti, potřebujete exportní plán. V něm si stanovíte, jak proniknete na nový trh.

4. Najděte klienty

Nejprve zjistěte, jestli budete potřebovat agenta, distributora nebo budete prodávat napřímo. Nebo vám třeba bude stačit prodej online.

5. Najděte finanční zdroje

Zjistěte si co nejvíce informací ohledně toho, kolik peněz budete pro rozvoj svého zahraničního obchodu potřebovat. A nezapomeňte, že to zahrnuje i investice, které budete potřebovat na reklamu a další nezbytnosti.

Více informací o jednotlivých krocích a službách naleznete v publikaci Jak se prosadit ve světě, kterou naleznete v příloze, a webových stránkách partnerů. Publikace byla vytvořena ve spolupráci Ministerstva zahraničních věcí ČR, Hospodářské komory ČR, EGAP, České exportní banky a ČSOB.

Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí ČR

Příručka Jak se prosadit ve světě