Seminář k online marketingu určil top 10 nemocí českých webů

Nejčastější chyby webových stránek firem a nová pravidla GDPR byly hlavními tématy semináře Online marketing pro hladký vstup na domácí i zahraniční trhy, který se konal v pátek 2. února 2018 v ostravském Hotelu Vista.

Lektoři marketingové společnosti In Creative poradili, jak se vyvarovat nejčastějších chyb na webu a připomněli nutnost určit si jeho cíl, informovat srozumitelně, nabídnout příběh, vzbudit emoce a informace na webu často aktualizovat. „Problémem jsou například duplicitní texty. Pokud prodáváte nějaký výrobek a na web si zkopírujete popisek produktu od oficiálního prodejce, Google to vidí a Vaši stránku shodí dolů pod ostatní. Proto je vždy lepší si vymyslet vlastní originální popisky,“ radil šéf oddělení obsahu firmy In Creative Ivan Jašek a dodal, že řešit je třeba také meta-texty, myslet na mobilní verzi webových stránek a hodnotit, jak si web vede pomocí nástroje Google Analytics.

V další části se přítomní dozvěděli, jaký bude mít dopad zavedení nových pravidel GDPR na jejich e-mailové databáze. Přednášející upozornil, že po 25. květnu letošního roku, kdy začne platit toto nové nařízení EU na ochranu osobních údajů, nebude např. možné bez souhlasu posílat SMS ani e-maily s obchodním sdělením a poradil, jak reaktivovat dosavadní e-mailovou databázi.

Ve třetím bloku účastníci semináře získali praktické rady o tom, jak úspěšně využít online marketing při vstupu na zahraniční trhy. Lektor zdůraznil, že je nutné texty do cizojazyčných mutací přeložit jazykově správně, vzít v úvahu specifika dané země, kulturní prostředí regionu, společenské normy a návyky. Představil také fungování Google Adwords, plánovače klíčových slov, který zobrazí návštěvnost webu podle daného rozpočtu.